LEMPIKIRJAT videolla



(720p näyttää edes vähän paremmalta, muistakaa vaihtaa siihen!)

Kaksikymmentä minuuttia kirjahöpinää, hups... Alkuperäistä materiaalia oli yli nelkyt minuuttia, eli aikamoista tiivistämistä ja leikkaamista vaati tämänkin version aikaansaaminen.
Vloggaaminen tuntuu ainakin vielä tosi kivalta näin kolmen videon jälkeen (eli siis joo, en julkaise täällä näitä varmastikaan kovin usein, ehkä lähinnä just kirjavideot, siispä tilatkaa YouTubessa @punaviinimaria jos kiinnostaa!), eli eiköhän tästä nyt tule vähän pitkäaikaisempikin kokeilu.

Ps. Keskiyöllä alkaa NaNo, jee! En kyllä vieläkään tiedä, minkälaisesta kohtauksesta mun kirja alkaa, mutta ei kai se oo ihan niin tarkkaa...

29 comments:

  1. Anonymous7:41 pm

    ooooo, kiitos tästä! <3__<3 ihana nähdä sut puhumassa kirjoista, susta oikeesti näkee kuinka paljon tykkäät niistä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih eipä kestä! :-* hahah, kiva kuulla että se näkyy vaikka videolla puhuminen onkin vielä vähän jäykkää ehkä! :-D

      Delete
  2. jeeee ihana!! on siellä pari sellasta mitä en oo vielä lukenut vaikka niistäki The Magus istuu mun kirjahyllyssä kunhan vaan löytäisin aikaa lukemiselle... tyhmä yliopisto vie kaiken mun ajan :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ♥♥
      mulla ois aikaa vaikka muille jakaa mut oon silti lukenut viime aikoina ihan luvattoman vähän... kivojenkin asioiden prokrastinoiminen on hieno ilmiö :-D

      Delete
  3. oih, komppaan melkein jokasen kirjan suosittelua, ihania opuksia kaikki! et en ihmettele et meinas tulla 40 minuuttinen video :-D
    ps asusi on kiva

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih jee! :-* joo ois ollut kyllä paljon enemmänkin sanottavaa! :-D
      ps. kiitos! ♥

      Delete
  4. Anonymous8:55 pm

    Nyt on lukulistalla uusia kirjoja, kiitos! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. eipä kestä, kiva vaan jos löytyi uusia kirjoja! :-*

      Delete
  5. Tää oli eka kirjavideo, minkä oon nähny, ja aaa, haluun lisää tämmösiä!<3 Jotenkin ihana toi, et oot tänä vuonna alkanu lukee Pottereita englanniks, kun itekin ikuisena Potterheadina nyt syksyllä alkanu kelaamaan, et ne vois lukee englanniks myös :--D Murakami on vielä tuntematon, mut to read -listalla kyllä! Mut ihana video, kirjaihmiset ja niiden blogit/videot on kyllä lähellä sydäntä<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. suomalaiset vloggaajat ei oikeen oo tähän booktubeen lähteny mukaan, mutta briteistä ja jenkeistä löytyy monia! ite seuraan ainakin kristina horneria, sillä on hyviä kirjavideoita :-)
      voi kiitos, ihanaa että tykkäsit! ♥

      Delete
  6. ihana video ja kiitti uusista kirjavinkeistä!:>

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos! ♥ ja kiva jos löytyi uusia kirjavinkkejä! :-)

      Delete
  7. Ihanaa, mun on pitänykki kysyy jotain kirjavinkkejä täällä kommenteissa ja nyt niitä tuli jeee! <3 tää video oikee inspiroi lukemaan enemmän! :-) voisin jopa mennä lainaamaa harry pottereitaki, ku se on aina vähän jääny ja oon laiskana tyytyny kattomaan ne elokuvat haha..kuitenki niin klassikkoi neki ni pitäis kyllä ja haluaisin!

    Mut joo, oli kyllä kiva video ja toivottavast teet lisää tälläsiä! :-) pitäiski mennä kirjastoo kattomaa että mitä kaikkii noist sielt saattais löytyy..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih ihanaa että löytyi vinkkejä tästä! :-* multa saa kyllä aina kysyä lisää, oon lukenut aika paljolti kaikenlaista että suosituksia on kyllä! :-D ja potterit lukulistalle HETI!!!! leffat on täyttä kuraa kirjoihin verrattuna (siis on nekin ok, etekin ekat kolme, mut kirjat voittaa 100-0!)

      Delete
  8. hei kivaa, löyty pari sellastakin mitä en ole vielä lukenut, esim toi the magus kuulosti lukemisen arvoiselta.
    jejjee, ps. tykkään sun videoista!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sitä suosittelen kyllä todella!! :-)
      ja kiitos! :-*

      Delete
  9. Anonymous6:17 pm

    Jes! Hyvä Maria! Nyt on joululahjalistalle taas lisättävää. Hei asiasta ihan toiseen - mietin noita dr martenseja että miten niiden koot sun mielestä menee. Mul on 38 jalka et kannattaako hankkia noi kiiltonahkaset kokoo 38 jos haluun sisällyttää villasukan sinne myös? Vai pitäiskö ottaa reilusti 39. Auta minuu! :---)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jee, kiva jos tykkäsit! :-*
      ja martenseista sen verran että suosittelen sovittamaan jos vaan on mitenkään mahdollista! mulla on kans sellanen 38:n jalka suunnilleen, joissain harvoissa kengissä 38,5 tai 39, mutta martensien 38:n ei mahtunut villasukka yrityksistä huolimatta... ostin siis aluks väärän koon, mutta sain onneks vaihdettua. mut siis yhteenvetona et ainakin mun jalkaan se 38 tuntui tavallista pienemmältä mut se on kuitenkin niin paljon jalan muodosta kiinni et vaikee antaa tän tyhjentävämpää vastausta :-D

      Delete
  10. Anonymous12:18 am

    hei eikö sulla ollu olympus pen mini e-pm2? kuvaatko sillä nää videot? ihmettelen ku mainitset tässä tai jossain sun videossa ettei sun kamera kuvaa videota automaattitarkennuksella. mulla ku on toi sama kamera ja kyllä se ihan automaattitarkentaa videoissa. wwuuut

    ja hei! se sun ihana ihana käsilaukku... mistä löysit sen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. on mulla sekin joo, mutta videoita oon kuvannut mun järkkärillä joka on canon 500D. en koskaan oo pahemmin testannut ton olympuksen video-ominaisuuksia kun ne näyttää niin huonoilta siinä kameran näytöllä mut pitääpä näköjään antaa sillekin mahdollisuus jos automaattitarkennus toimii!

      hmm, mistähän laukusta on kyse? siitä joka on siinä "laukun sisältö" -videossa? se on forever 21:sta tilattu. ja se musta keskikokonen olkalaukku on uffista jos sitä tarkotit!

      Delete
  11. Ihanaa, tosi kiva video :-) Sun kirjajutut on ihan mun lemppareita!
    Tunnustus: sun blogin ansiosta mun suhtautuminen kirjoihin muuttui ja aloin hamstraamaan niitä, lukemaan niitä, rakastamaan niitä. Peruskoulu ja lukion alku meni vihasuhteessa ja pakkopullana, "valitsen ohuimman kirjan" -meiningillä, mutta sä sait mut kiinnostumaan niistä. Niiden tarinat kuulostivat hienoilta ja se, mitä ne merkkaavat ja antavat sinulle, saivat minut tarttumaan niihin uusin fiiliksin. Nyt nautin kirjoista, jee sille! ja tärkein: Kiitos ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. eikä, ihana sinä!! :-* tää kommentti sai mut niin iloseks koska mua surettaa niin paljon, että niin moni nuori ei lue ollenkaan. joten on ihana kuulla että oon onnistunut herättämään jossain lukuinnostuksen! kirjat on ihania ja jee sille että oot löytänyt ne! lukuiloa :-*

      Delete
  12. Anonymous4:51 pm

    Mistä sun kultaset iphone kuoret on?:) paljon makso? Muita värejä esim hopee ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eBaysta, ehkä 4€ postikuluineen :-D ja kyllä sieltä varmasti vastaavia hopeitakin voi tilailla

      Delete
  13. Anonymous8:47 pm

    heeei mun on pakko kysyy tällanen random kysymys että tykkäätkö enemmän/ostatko yleensä nidottuja (pehmeitä) kirjoja vai sidottuja (kovakantisia) kirjoja? vai pokkareita, ja miks? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ostan yleensä poikkeuksetta halvimman painoksen, eli useimmiten ne on nidottuja tai pokkareita. englanninkieliset on kyllä useemmin nidottuja kuin pokkareita ja se on kiva, koska pokkareiden teksti on välillä niin saatanallisen pientä että silmät kipeytyy :-D
      ja no syynä siis tietysti raha, jos se nyt vielä ei käynyt selväksi :-D ei mulla muuten olis varaa ostaa niin paljon kirjoja kuin ostan. mutta ei mua sinänsä ees haittaa ettei oo sidottuja, koska nidotut on oikeastaan yhtä hienoja mun mielestä ja niiden käsittely on vähän helpompaa.

      Delete
    2. Anonymous9:04 pm

      okei, kiitti vastauksesta! ite nimittäin suosin sidottuja (ja nykyisistä ainakin 3/4 on niitä), koska ne vaan on hienompia ja säilyy paremmin. oon vaan törmänny nyt just tuohon ongelmaan, että ei yksinkertasesti oo rahaa maksaa kovakantisista, mutta kun oon niin tottunut siihen jämerään kanteen käden alla... ja pehmeäkantisissa ärsyttää se, kun se keskiaukeama ei aina jotenkin näy kunnolla ellei sitä "taita" ja sit kannet menee rullalle ja muuta, ärh... tosin nidottuja ostan ulkomailta itelleni tuliaiseks :--D pokkareita en osta melkein koskaan just siks koska teksti on niin pientä enkä vaan jotenkin tykkää niistä. mut joo mietin just sitä kun ostat paljon kirjoja ja silti sulla on varaa että missäköhän muodossa ostat, siks siis random kysymys :-) sori romaanista!

      Delete
    3. mä saan yleensä sidottuja aina lahjaksi, mutta itse en kyllä oikeen viitsi tuhlata niihin kun halvemmallakin saa... mutta joo, pysyyhän ne toki parempina, mutta mä rakastan kuluneita ja luetun näkösiä kirjoja, eli oon ihan tyytyväinen mun vähän resuisiin ja selästä taipuneisiin nidottuihin painoksiin :-D

      Delete
    4. Anonymous9:46 pm

      hmm, toi on kyllä myös totta, oon esim. rakastanu mun _kovakantiset_ potterit (okei ne ei oo täysin kovakantiset mut ei mitkään pokkarikantisetkaan) hullun nuhjusiks, mutta siks just tykkään niistä :--D

      Delete