listen, lyssna, hören

12460365655_17dbe6319e_cIMG_326212460884714_a28175bbae_c

Kolme uutta kirjaa sekä palkinnoksi että lohdutukseksi. (No tilasin nää kyllä jo viime viikolla, mutta arvasin kaipaavani tällä viikolla vähän hemmottelua.)

Englannin kuuntelu meni aika hyvin. Ihan toiveikas olo, eli enköhän onnistu korottamaan vähintään M:n, ehkä E:hen. Kirjallinen on kuitenkin vahvuuteni.
Ruotsin kuuntelu oli yhtä helvettiä ja lottoamista ihan suoraan sanottuna, mutta tuurilla sain ihan kivat pisteet kuitenkin, eli E:tä tavoittelen edelleen, mutta kyllä M kävisi myös.

Huomenna vielä saksa. En jaksa enää, mutta pakko se kai on. Kunpa huomisessa kokeessa ei olisi mitään yllättävää (kuten ruotsissa…), kun olen saanut noista lyhyen saksan kuunteluista lähes täysiä pisteitä kuitenkin.

Ja torstaina abigaala ja penkkarit, hui. En vain käsitä että kaikki loppuu nyt.
Selvitin muuten asuongelmanikin ostamalla halvan seilorilakin sinivalkoraidallisen paitani lisäksi. Olkoon tämä kunnianosoitus rakkaalle Suomen lukioiden lippulaivalle, laivallemme.

18 comments:

  1. Anonymous7:10 pm

    millaisia pisteitä on tulossa? :) ja hei tosi kiva kuulla, että on mennyt hyvin! paljon onnea :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no enkusta pitäisi tulla 77,5 tai 80 pistettä, mut en oo ihan 100% varma, mutta siis jotain suunnilleen tollasta. ois saanut mennä kyllä paremmin, mut on tuo ihan ok kuitenkin!

      ruotsista sit taas 65,5 tai 68 (tääkään ei kyl oo 100% varma). en ois ollut tyytyväinen jos toi kuuntelu ois ollut samanlainen kuin viime vuosina, mutta nyt olen kyllä tyytyväinen, kun tuo oli noin yllättävän vaikea ja outo.

      ja kiitos! :'--)

      Delete
  2. Anonymous7:32 pm

    tsempit vielä huomiseen ja sit saat rentoutua! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos paljon! :-* joo vitsit ootan sitä fiilistä kun saan huomenna poistua sieltä kuunteluluokasta!!!

      Delete
  3. Anonymous9:42 pm

    Jee hei hyvä, tsemppiä vielä huomiselle! Ite oon panikoinu kirjotuksia kuutos luokalta lähtien kun vanhin veli meni lukioon, oon ollu aikasessa XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos! :-) ja voi eiii :'---D mä aloin panikoida kirjotuksia vasta ehkä ykkösen lopussa, kakkosella sit enemmän kun veli kirjotti sillon. että oot kyllä ollu aikasessa, voi apua! :-D

      Delete
  4. Anonymous9:09 am

    Onko sulla pitkä ruotsi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei kun keskipitkä :-)

      Delete
  5. Anonymous11:49 am

    ittelläniki kiikarissa ruotsista E. kuunneltiin viime syksyn kuuntelu prelissä ja sain siitä 82, joten eilisen 68,5 (toivottavasti) on pikkusen pettymys mut ehkä se siitä tai sit syksyllä korottamaan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mä en kyllä usko, että jaksan enää syksyllä mennä korottamaan, ellei jotain ihan katastrofaalista tapahdu...

      Delete
  6. Anonymous12:31 pm

    Tykkään tosi paljon sun blogin ulkoasusta!!

    Mä en oo panikoitunu kirjotuksista vieläkään, vaikka puolet on jo takanapäin. :'D
    Pakko muuten viel kysyä, et mitä reaaleja sä kirjoititkaan?
    (Ps. sun blogi on tällä hetkellä aika ylppäriaiheinen, siis meinaan näitä kommentteja lähinnä :''D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos! :-)

      no hyvä jos et oo panikoinu kirjotuksia, kivempihan se on tietysti silleen :-D
      kirjotin/kirjotan ussan. siis sain syksyllä C:n ja nyt yritän korottaa.

      Delete
  7. Anonymous4:15 pm

    Miten saksa suju?:) tuleeks siitäki hyvät pojot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ÄH ärsyttäääää!!!! mulla oli jotenkin tosi hyvä fiilis sen kokeen jälkeen, vaikka jouduinkin arvaamaan joitain monivalintoja mut nyt kun katsoin oikeet vastaukset niin olin arvannut aika monta väärin!! äh. no ei voi mitään. 68 pistettä pitäisi tulla, yleensä oon saanut kuitenkin yli 80p……

      Delete
  8. a++ valinnat noissa kirjoissa, hih! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih, en malta oottaa että pääsen lukemaan noita! mulla on kyllä ihan liian monta lukematonta kirjaa hyllyssä mutku….. :-D

      Delete
  9. Anonymous9:25 pm

    Millä mielellä meet huomen vikaa kertaa kouluun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. en mä tiedä! jotenkin ei oo ees haikea olo ainakaan vielä, mut en oo myöskään mitenkään superinnoissani tai silleen. mut tulee varmasti kiva päivä, en mä sitä epäile! :-)

      Delete