berliinin ostokset

IMG_2940_1
Viininpunainen villatakki, Urban Outfitters, 71,10€ (-10% opiskelija-alennuksen jälkeen)

Nää on ehkä maailman epäonnistuneimmat kuvat ikinä koska nää on 1) rumia ja 2) suurin osa vaatteista näyttää näissä ihan väärän sävyisiltä. Esimerkiksi tää villatakki on oikeasti sellainen kauniin viininpunainen eikä esim. liukuvärjätty... :-D Oikea sävy on lähempänä tuota alaosan väriä, mutta se ei ole noin tumma kuitenkaan.

IMG_2941_1
Raidallinen mekko, Fluffy White Pink GmbH, 20€

Tää oli yksi reissun kivoimmista löydöistä ihan ehdottomasti! Muistelen tuon olleen jossain alennuksessa, mutta en tiedä alkuperäistä hintaa. Veikkaisin ehkä jotain 40-50€, koska sitä hintaluokkaa tuon kaupan muut mekot tais olla. Suosittelen tuota kauppaa kaikille Berliinissä liikkuville mekkoihmisille, googlatkaa sijainti!

IMG_2945_1
Farkkuhame, American Apparel, 37,80€ (-30% alennuksen jälkeen)

Oon etsinyt täydellistä farkkuhametta koko viime kevään ja kesän. Missään kirppareilla tms. ei onnistanut ja meinasin monta kertaa tilata tän hameen netistä yli viidenkympin hintaan. Onneksi en silloin sortunut, koska nyt se oli sopivasti alennuksessa tuolla, jee! Näyttää muuten tuossa kuvassa ihan kamalalta, mutta on ihan superkiva päällä!

IMG_2948_1
Lyhyt t-paita, Cotton On, 5€ (tääkin oli alennettu, prosenttimäärästä ei hajua)

Oon tosi huono käyttämään lyhyitä paitoja (omistan tän lisäksi ehkä yhden tai kaks, en nyt muista tarkalleen), mutta superkorkeiden vyötäröiden kanssa uskaltaudun välillä. Ja superkorkea tarkoittaa reilusti navan ylittävää, muuten mennään pois mun mukavuusalueelta! Tää oli kuitenkin niin halpa ja kivan yksinkertainen, että päätin ostaa tän totuttelupaidaksi.

IMG_2946_1
Viininpunainen hame, joku pikkuliike Friedrichschainissa jonka nimeä en muista, 19€

No nyt on kyllä epäonnistunut kuva, apua!! :-D Mutta tosiaan tuo oli sellaisesta kivasta pienestä vaatekaupasta, jollaisia Friedrichschain on täynnä. Tää tuntui vähän typerältä ostokselta aluksi koska mullahan on jo viininpunainen hame, mutta perustelin kankaiden erilaisuudella koska se on samettia ja tää ei...

IMG_2944_1
Harmaa perusmekko, Cotton On, 5€ (alennettu 19,95€:sta)

Oon etsinyt täydellistä harmaata perusmekkoa Roskildesta asti kun näin siellä yhdellä tytöllä ihan superkivan harmaan trikoomekon. Tää ei ole niin täydellinen koska tää on aika leveä malliltaan, mutta halvan hinnan vuoksi kelpuutin tän kun ei oo parempaakaan tullut vastaan. Eikä se leveys ees näy neuleen kanssa käytettynä niin tää menee hyvin syksy- ja talvimekkona.

IMG_2957_1
Bardenburger Tor -kangaskassi, Fumanchuh, 12€

Jee turistikangaskassi! Ei mutta tuo on kivan yksinkertainen ja mun Melodican pitkävartisesta kassista taitaa ratketa ihan kohta nuo kantokahvat (/-hihnat? mitkä ne on?) niin tää pelastaa tilanteen. Paitsi mun laukku painaa aina niin paljon että eiköhän tämäkin aika nopeasti ratkea...

IMG_2951_1
Loaferit, Primark, 5€ (alennettu ehkä jostain 15€:sta tms.)

Mua naurattaa edelleen se meidän Primarkin reissu kun oltiin niin pahalla tuulella sen jälkeen kaikki :-D Ja mun ja Roosan ostoksetkin oli niin massiiviset, kun oltiin suuntaamassa kassalle pelkkien sukkahousupakkausten kanssa. Päätettiin kuitenkin vielä kiertää kenkäosasto ostohysteerisistä ihmisistä huolimatta ja löysin superhalvalla tuollaiset pappaloaferit, joita oon kaivannut kaappiini jo kauan.

IMG_2953_1
Rival de Loopin viininpunainen huulipuna sävy 40, Rossmann, 1,99€
Rival de Loopin oranssi huulipuna sävy 34, Rossmann, 1,99€
Isanan granaattiomena & viikuna -vartalovoide, Rossmann, 1,99€
Essencen aurinkopuuteri vaalealle iholle, Rossmann, 2,95€
Essien kynsilakka sävy 55 a list, DM, 7,95€
Catrice Cosmeticsin kulmakynä sävy 010 Blond But Brow'd, DM, 2,45€
Alterra Naturkosmetikin Lash Extention Mascara, Rossmann, 3,49€
Essencen 16h eyeliner, Rossmann, 2,45€

Saksan halpuus näkyi mulle selvimmin ruuassa, alkoholissa ja kosmetiikassa. Siis nuo hinnat on suorastaan naurettavia kun vertaa Suomeen! Olisi pitänyt hamstrata ehkä enemmän, mutta en jotenkin viitsinyt. Toivottavasti äiti muistaa tuoda mulle jonkun meikkivoiteen kun se on just nyt Berliinissä työmatkalla. Ja tuo luonnonripsari oli ehkä paras juttu ikinä kun en oo raaskinut ostaa Suomen hinnoilla luonnonkosmetiikkaa, mutta tuolla sekin oli halpaa. Oon kyllä kuullut että luonnonripsarit ei pärjäis synteettisille, mutta tuo on melkeinpä parempi kuin yksikään käyttämäni synteettinen ripsari! Onkohan kyseessä joku huijaus, että tuo ei ookaan ihan niin luonnollinen kuin sen pitäisi olla... Hmmh en tiedä, mutta aivan superhyvä ripsari se kyllä on!

Sellaisia ostoksia. En shoppaillut onneksi ihan hirveästi eikä tullut ostettua mitään turhia juttuja, joita en tuu käyttämään ikinä. Tuon neule oli ainoa, jonka hinta kirpaisi. Näin sen jo ekana päivänä ja rakastuin enkä saanut sitä koko viikkona päästäni niin kävin sitten kotiuttamassa sen hampaita kiristellen. Se vaan sattuu täyttämään mun täydellisen neuleen kriteerit.

 (Ps. Hihi oon niin iloinen koska Inkeri tulee tänään Suomeen viettämään syyslomaansa!! 
 Pitäisi sinnitellä nyt hereillä että pääsen lentokentälle vastaan yhdeksitoista. Iiiiiks!!! 
 Nu ska vi prata bara svenka, eller hur...) 

20 comments:

  1. Anonymous8:38 pm

    ompas ihania! äää mäki haluun uusia vaatteita ja meikkejä :D huhhuh miten halpoja noi meikit muute on!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tykkään itekin näistä kyllä superisti! :-) ja meikit oli tosiaan ihan naurettavan halpoja verrattuna suomen hintoihin... :-D

      Delete
  2. voi ku noi kaikki vaatteet ja meikit niin kivoja! :--)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih eikö ookin!! :-)

      Delete
  3. Anonymous9:50 pm

    oi ku ihania noi kaikki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mäkin tykkään näistä kyllä ihan hirveesti :-)

      Delete
  4. Anonymous12:06 am

    noi on kaikki ihan sun näkösiä ! sul on kyl hirveen kiva tyyli :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos ihana! :-*

      Delete
  5. Aina kun käyn mun vanhempien luona Saksassa, niin DM on se pakollisin, sieltä lähtee aina älyttömät kasat kamaa mukaan. Esim mun lemppari L'Orealin hiusväri maksaa Suomessa n. 13e, DM:ssä 6e, ja kerran se oli vieläpä puoleen hintaan tarjouksessa niin tuli vähän hamstrattua :D

    http://fortheloveoftyping.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. DM ja rossmann on kyllä molemmat sellasia, että siellä sekoaa... :-D meinasin kans ostaa hiusvärejä sieltä mut ei ois mahtunut laukkuun... :-D

      Delete
  6. oi ihania ostoksia, ulkomailla shoppailu on parasta! mun suosikit on mekkoihmisenä toi raitamekko ja toi siisti farkkuhame, mäkin oon kirppareilla yrittäny ettiä kivaa denimhametta mutta aika harvassa ne sopivat on :3 ja oon vähän kade noista halvoista meikeistä... ♥

    ja onhan ihan ok jos kommentoin about jokaiseen postaukseen?!?! hehs :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi niin on!! mäkin oon nykyään aika mekko- ja hameihminen vaikka ennen olin niin selvä farkkutyttö!!
      todellakin on ok!!! ja hei mä kirjotan sulle sunnuntaina ja pistän kirjeen maanantaina postiin :-*

      Delete
    2. jos oot lähettäny sun kirjeen jo niin se ei oo tullu perille, nyyh, odotan sitä! :'((

      Delete
    3. en oo ehtinyt kirjottaa sitä!!! yritän nyt viikonlopun aikana saada jotain raapustettua niin saat sen alkuviikosta. anteeksi!! :-(

      Delete
  7. ihania vaatteita, ja niin sun näkösiäki vielä! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih kiitos!! onnistuin kyllä löytämään superkivoja juttuja :-)

      Delete
  8. voi miten kivoja mekkoja ja hameita oioi ! hih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih eikö olekin! :-) olin ennen ihan farkkutyttö, mutta nyt oon onneksi löytänyt hameet ja mekot!

      Delete
  9. voi miten kivat kengät! ja ihania ostoksia muuteskin!

    http://washed-out-dream.blogspot.fi/

    ReplyDelete