syksyksi tv-sarjoja

Koska syksyllä (ja talvella tietysti myös) on lupa kääriytyä peittojen väliin ja katsoa vaikka kaksi tuotantokautta putkeen. Ja koska näihin sarjoihin palaan itse aina vain uudestaan. Ja koska en voi sietää tiettyjä sarjoja (Salkkarit, BB, yms...) ja haluan tarjota teille jotain muuta katsottavaksi. Ja koska meillä ei ole koskaan ollut telkkaria eli olen joutunut aina vähän valikoimaan mitä katsoisin seuraavaksi.



 TWIN PEAKS 

"The owls are not what they seem."
"Damn good coffee!"


Twin Peaksin voittanutta ei vain yksinkertaisesti ole. Miettiessäni 2012 kesää muistan Twin Peaksin (ja tämän alta löytyvän sarjan). Muistan ne päivät kun töistä päästyäni lysähdin sohvalle ja laitoin Twin Peaksin pyörimään ja saatoin löytää itseni siitä illalla. Muistan kylläkin myös viime talven koska katsoin silloin kaikki 29 jaksoa uudelleen. Ja sitten muistan ensimmäisen kerran kun tätä katsoin, isän kanssa 12-vuotiaana ihan paniikissa.
   Viime kesänä saatuani toisen tuotantokauden loppuun olin niin katkera. Katkera siitä että ei ollutkaan enää yhtään uutta kautta katsottavaksi. Mutta viime talvena totesin, että oikeastaan sarjan olisi pitänyt loppua siihen ensimmäiseen kauteen kuten aluksi oli tarkoitus. Mutta kyllä minä siitä toisestakin kaudesta pidän. Sitten tästä on tehty vielä elokuvakin, Twin Peaks ‒ Fire Walk With Me.
   Tuo traileri kertoo ehkä ihan tarpeeksi juonesta. Eikä sitä oikein edes pysty selittämään mitenkään. Mutta sarja alkaa siis Laura Palmerin ruumiin löytymisestä ja sitä aletaan sitten selvittää.
   Niin ja varautukaa säikähtelyyn! Ainakin elokuva on K18, tv-sarjan ikärajaa en laiskalla googlaillu löytänyt ja boksi on isällä eli en pääse siitäkään asiaa tarkistamaan. Mutta epäilisin ehkä K15? Ihan vaan etten saata kellekään nuoremmalle lukijalle traumoja...



 HOW I MET YOUR MOTHER 

"It's gonna be legen... wait for it... dary!"
"Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro ‒ I'm Broda!"

En löytänyt mitään järkevää traileria niin jouduin tyytymään tuollaiseen tyhmään "parhaat hetket" -videoon jossa ei edes ole mun mielestä sarjan parhaita hetkiä... Mutta menkööt.
   HIMYM on siis se toinen tv-sarja joka muistuttaa mua viime kesästä. Meinasin silloin lopettaa katsomisen ensimmäisen jakson jälkeen. Syy: naururaita. Onneksi kuitenkin jatkoin koska olen melkein oppinut unohtamaan sen vaikka välillä se edelleenkin ärsyttää ihan hirveästi.
   HIMYM on kuitenkin yksi hauskimmista sarjoista ikinä. Sitä on ehkä jatkettu jo vähän turhan pitkään (kahdeksan kautta takana, yhdeksäs alkaa nyt syyskuussa) ja välillä on ollut vähän tylsempiäkin jaksoja. Odotan silti yhdeksättä kautta koska kahdeksannen kauden viimeinen jakso jäi aika jännään kohtaan...
   Barney on yhtä aikaa niin oksettava ja ihana. Oikeesti. En vaan voi olla nauramatta sen jutuille.



 FRIENDS 

"Hey, just so you know: it's *not* that common, it *doesn't* happen to every guy, and it *is* a big deal!"
"We were on a break!"

No kukapa ei olisi Frendejä katsonut? En vaan voi puhua lempisarjoistani mainitsematta Frendejä. Lainasin viime syksynä kaikki kymmenen tuotantokautta kaveriltani. Sitä ennen olin katsonut vain ensimmäisen tuotantokauden kokonaan ja muista satunnaisia jaksoja.
   Frendeille olen kyllä nauranut varmaan vielä enemmän kuin HIMYM:lle. Ross ja Chandler on ehkä mun lempihahmot kaikessa raukkuudessaan. Joey on niin idiootti että välillä menee jopa hermot (vaikka on sille välillä hauska nauraa, tietysti), Rachel on välillä turhan avuton ja Monican friikkeys menee välillä vähän yli. Phoebesta en keksi mitään vikaa vaikka se ei ihan lempihahmo olekaan.



 NEW GIRL 

"I'm gonna have to run all the way home, and I have my slipperiest loafers on!"
"Come on Schmidt! I can't be the first woman who's ashamed to be with you."

New Girliä aloin aikoinaan katsoa koska rakastan Zooey Deschanelia yli kaiken. Mulla kesti vähän aikaa rakastua sarjaan kunnolla mutta nykyään tykkään tästä ihan hirveästi. Taas yksi sarja jota katsoessa saa nauraa... Sitcomit ei yleensä oo mun juttu, mutta HIMYM, Frendit ja New Girl vaan on niin superhyviä etten voi olla tykkäämättä.
   Schmidtissä on jotain samaa kuin Barneyssa mutta se ei se kyllä ole läheskään niin hauska kuin Barney... Nick on symppis ja Winston huvittava. Ja Jessiä näyttelee Zooey eli se riittää :-D



 DOWNTON ABBEY 

"I'll amit that if I ever wanted to attract a man I'd steer clear of those clothes and that hat!"
"It is easy to admit wrong because I am never wrong."

Downton Abbeyta aloin katsoa kun sain Björniltä synttärilähjaksi ensimmäisen tuotantokauden. Taisin rakastua heti. Brittiaksentti, hyvät englantilaiset näyttelijät (ne vaan jotenkin aina on parhaita...), vanhanaikaisuus ja mielenkiintoinen juoni.
   Mun ehdoton lempihahmo on Mr. Carson! Tykkään nähdä miten sen yltiöasiallisuus ja kontrollifriikkeys rakoilee aina toisinaan. Tiedän että tää on ehkä aika epätavallinen lempihahmo mutta jotenkin oon vaan tykästynyt siihen.

Suositelkaa mulle jooko jotain uusia sarjoja täksi syksyksi!
Mutta älkää suositelko näitä: Täykkärit, Gossip Girl, Pretty Little Liars, 90210, The Vampire Diaries, White Collar (syy: olen katsonut/katson näitä jo :-D)

36 comments:

  1. Frendit ja New girl on hyviä ohjelmia, noita muita en ookkaan kattonu :--D
    Omat suosikkini on kyllä Greyn Anatomia (tällä hetkellä tulee vanhoja 5-6. tuotantokauden jaksoja liviltä lauantaisin 22-01)
    Ja Dr.House (mtv3 21-22)

    ReplyDelete
    Replies
    1. niin kuin tässä postauksessa lukeekin niin meillä ei siis ole telkkaria :-D mutta tosiaan noi sairaalasarjat ei oikeen oo mun juttu t. verikammo, piikkikammo, sairaalakammo yms... :-D

      Delete
    2. Mullaki on ihan kamala verikammo ja lievä piikkikammo :D että verikokeet on mun suurin pelkoni.
      Mutta sit kans Mentalist on mun mielestä tosi kiva sarja:)! ja sitä pystyy tietääkseni kattoo netistäkin jostain.. ja sit joku oli tossa alla maininnu Koston (eli Revenge:n) seki on mun mielestä ihan huippu sarja:)
      joo-o musta saa kauheen tv-friikki vaikutelman tän perusteella :--D

      Delete
    3. täytyypä googlailla noista tietoa :-) kiitos vinkeistä!

      Delete
  2. Suosittelisin sulle seuraavia sarjoja; Revenge, Arrow ja The Fosters! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pitääpä googlailla juonta noista! kiitti vinkeistä :-)

      Delete
  3. Anonymous5:25 pm

    Taidan olla aika poikkeustapaus, sillä en ole koskaan katsonut Frendejä paria minuuttia enempää :-D Ehkä pitäisi sivitsää itseään, mutta kun se taustanauru on vaan niin raivostuttavaa :-D

    Mä olen näiden ystävä: Sinkkis, Gossip Girl, Greyn anatomia ja Täykkis <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. no se nauru on kyllä kamala mut suosittelen silti kattomaan!! :-D

      Delete
  4. Anonymous5:32 pm

    Häh en kyllä ymmärrä kuinka himymin naururaita on ongelma ja frendien ei? ja himymissä hahmot reagoi toistensa juttuihin ja nauraa, mitä en oo monissa sitcomeissa huomannut! Ellet sit tarkoittanu sitä, että ne käyttää samaa naururaitaa USEIN mikä on karseeta :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. siis on se tietty frendeissäkin "ongelma", en vaan jaksanut kirjottaa samasta asiasta uudelleen :-D

      Delete
  5. HIMYM on kyä oikeesti vaan maailman paras ohjelma, vaikka myönnän kans että ehkä se oltaisiin osattu lopettaa jo vähän aiemmin.
    Twin Peaksia taas aloin pari viikkoa sitten katsomaan Netflixistä, ja apua, vaikuttaa kyä tosi hienolta sarjalta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. noi on kyllä molemmat niiiiin hyviä! :-)

      Delete
  6. Mad men ja True blood on tällä hetkellä pahimmat koukuttajat! Mad men on yksinkertaisesti vaan niin visuaalisesti herkullista katsottavaa ja True blood on lähinnä sellainen guilty pleasure koska se on oikeasti aika hirveä, mutta jaksaa silti viehättää : D
    Pitäisi mun katsoa tuota How I met your motheria lisää vaikuttaa meinaan tosi hyvältä :---)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mad meniä voisin kokeillakin! true bloodia yritin joskus katsoa pari jaksoa, mutta meinasin kuolla nauruun ku se oli niin käsittämättömän huono XD ja suosittelen katsomaan HIMYM:ia!

      Delete
  7. Orphan Black oli mun tän kesän koukutussarja, juoni kuulostaa aluksi ehkä vähän oudolle ja liiankin scifille klooneineen ja tieteellisine kokeiluineen mutta se kuitenkin onneksi keskittyy eniten hahmoihin. ja oi että oli koukuttava sarja. ja tatiana maslany on ehkä taitavan näyttelijä ikinä??

    toinen sarja minkä katsoin kokonaisuudessaan tänä kesänä on Orange is the New Black, naistenvankilassa tapahtuva komedia/draama, tää vaan on niin tajuttoman hauska.

    tällä hetkellä en oikeestaan katso mitään :-( no mutta onneks syksy tuo aina mukanaan kymmeniä uusia tv-sarjoja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuu täytyypä kokeilla näitä!! ja syksy on kyllä kiva kun kaikki sarjat palaa kesätauolta ja alkaa vielä uusiakin sarjoja! :-D

      Delete
  8. Anonymous9:11 pm

    Mistä katot tuota How I Met Your Motheria? Onko sulla joku Netflix tai vastaava vai löytyykö ihan ilmaseks netistä? Oon jo pitkään halunnu ruveta sitä kattomaan mutta en oo vaan löytäny sitä mistään. Varsinkaan silleen että ois ees enkuks tekstit, suomenkielisistä puhumattakaan kun enkun kuuntelutaito on nyt vähän mitä on...

    Hyviä sarjoja ois Raising Hope (Isän tyttö), jota ainakin itse olen jo pitkään seurannut ja tykkään kovasti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. katson ihan ilmaseks netistä, mutta siis ilman mitään tekstejä tosiaan. tuskinpa mistään löytyy teksteillä, ellet halua ladata koneelle niitä jaksoja...

      Delete
  9. Anonymous10:56 am

    game of thrones!! kestää vähän aikaa päästä juoneen mukaan (jos ei oo lukenut kirjoja siis) koska hahoja on niin monta mut ehdottomasti kannattaa kattoa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. no tätä oon miettiny ku oon kuullu niin paljon hyvää, mutta pitäis kai tosiaan lukea niitä kirjoja ehkä aluksi... :-D

      Delete
  10. Anonymous1:12 pm

    New Girl on huippu! ja mikä parasta, ei sitä ärsyttävää naururaitaa! :3 mie suosittelisin myös Raising Hopea, kuten edellinenkin anonyymi, Modern Familya, ja kaikesta ällöttävyydestään huolimatta hyvin koukuttavaa Walking Deadia :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo se naururaidattomuus on kyllä niin suuri plussa new girlissä!! :-) ja täytyypä googlailla raising hopesta vähän tietoa! modern familya yritin joskus kattoa mut ei ollut ihan mun juttu :-D ja walking dead kuulostaa liian ällöltä mun makuun!! zombiet ei oo koskaan pahemmin innostaneet...

      Delete
  11. Anonymous1:28 pm

    The Big Bang Theory! Ensin en ees vaivautunu kattomaan, koska aattelin että kyseessä on taas vaan joku mukahauska jenkkikomedia, mikä on ängetty ohjelmiston täytteeksi (tyyliin Cougar Town, järkyttävää kuraa! Ja kuitenkin näyttelijäkaartissa Frendien Monica, anto oottaa pikkasen enemmän... ) Mut tää onkin niin hauska!

    Toinen mitä oon nyt kattonu on Shameless, mustaa huumoria ja uskomattoman härskiä menoa muutenkin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. täytyypä koettaa noita, kiitos vinkeistä! :-)

      Delete
  12. Anonymous1:49 pm

    revenge, sex and the city ja 2 broke girls, josta vikan kanssa mulla kesti hetki lämmetä, mutta nyt oon ihan koukussa! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sinkkis ei oo koskaan pahemmin innostanut (oon ehkä outo? :-D), mutta noita kahta muuta voisin kokeilla! :-)

      Delete
  13. Replies
    1. katoin ensimmäisen sukupolven ja se oli ihan ok, mut sitten kiinnostus lopahti ihan täysin...

      Delete
  14. Anonymous11:28 pm

    Silta!! Oikeesti, aivan huippu. Solsidan on myös mainio!

    ReplyDelete
    Replies
    1. solsidania oonkin katsonut jonkun verran ja se on kyllä hyvä!! pitää tota siltaakin koittaa, ainakin googlailun perusteella vaikutti lupaavalta! kiitos vinkeistä! :-)

      Delete
  15. oii twin peaksia oon kattonu tänä kesänä aina ku oon ehtiny ja nyt ärsyttää että jää vikat 10 jaksoa kattomatta kun lähen vaihtoon, enkä voi ottaa kaverin poikaystävän dvd-boksia sinne mukaan :--D mut ehkä katon niitä netistä jostain.

    mun lemppareita löyty myös tuolla jo mainitsemiesi joukosta, joten suosittelen ainakin semmosia kuin 2 broke girls, mullan alla (eli six feet under, mun kaikkien aikojen lemppari ah!!) ja skins (kannattaa antaa maholllisuus, musta parhaat tuokkarit oli 3. ja 4. :--)). greyn anatomiaa suosittelisin kans mutta tuolla ylempänä sanoit ettet tykkää sairaalasarjoista niin hmm hmm.. mut se on vaan niin ihana, itken joka jakson lopussa :'--) haluisin kans nostalgian vuoksi katsoa joskus uudestaan oc:n ja everwoodin jaksot uudelleen :-D oi ne oli parhautta! ja AINII, gilmore girls!!! ja sitten se sarja girls, outo mutta just paras! kylläpäs nyt alko tulla näitä suosituksia haha :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kato ihmeessä jostain netistä twin peaks loppuun, eihän sitä nyt voi kesken jättää kun se on niin koukuttava!! :-D

      hitsi, niin moni aina kehuu greyn anatomiaa lempisarjakseen, pitäisköhän mun kokeilla sitäkin sittenkin... okei oon nyt kyllä saanut tarpeeksi vinkkejä että voin katsoa pelkästään telkkaria koko syksyn ja talven... :-D ja skinsistäkin kaikki tykkää, äääh!! lopetin aikoinaan 2. kauteen, ehkä pitää nyt kokeilla sitä vähän pidemmälle jos kerta 3. ja 4. on parhaita!
      mä en oo koskaan kattonut oc:ta tai everwoodia, voitko uskoa!! :-D tätä tää telkkarittoman elämä on... gilmoren tyttöjä oon katsonut joskus aika pitkälle mut sit jostain syystä taisin jättää kesken?? täytyy ehkä kattoa nekin alusta loppuun kun ei tee mieli talvella tehdä koulun jälkeen yhtään mitään... :-D
      ja noita muita suosituksia pitää kokeilla kyllä kanssa! voi apua, voin varmaan hyvästellä mun sosiaalisen elämän lopullisesti... :-D mutta siis kiitos vinkeistä!! :-*

      Delete
    2. Anonymous4:20 pm

      EIIIIH twin peaks taivaallisin ja helvetillisin sarja koskaan.
      onnittelut hyvästä mausta bby xx
      ja just ne mun kaks lempisiteerausta olit onnistunu raapustaa tohon, cmon!

      Delete
    3. no niin kyllä on!!! ai vitsit, täytyy tänäkin syksynä tai talvena kattoa se uudelleen! :-)

      Delete
  16. hyviä sarjoja! jos tykkäät vähänkin jostain oudosta/pelottavasti niin american horror storya suosittelen. ite en tykkää kauhuleffoista melkeen ollenkaan mutta toi ohjelma kelpaa :) mutta sitä on tosin vain 1 tuottari.. ja mun lemppareita (koskaan) ei saa unohtaa, skins UK ja pretty little liars! rakastut ja jäät koukkuun ja pieniä ilon ja surun itkuja voi niitten parista löytyä mutta joka sekuntti on sen arvosta koska niitä sarjoja en vois koskaan ylistää tarpeeksi!

    hyvää viikonjatkoa♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. ääh en tykkää kauhusta yhtään! outous ja pelottavuus kyllä sinänsä käy (esim. twin peaks) mut genrenä kauhu ei oo mun juttu. eli ehkä jätän suosiolla testaamatta tota american horror storya kun nimikin jo kertoo etten varmaan tykkäisi siitä :-D
      skinsiä täytyy ehkä jatkaa vähän pidemmälle (kyllästyin 2. kauden parin ekan jakson jälkeen...) jos sittenkin tykkäisin siitä! ja pretty little liarsia oon katsonut paremman puutteessa/jäätyäni koukkuun mutta lähinnä naurattaa kun se on aika huono mun mielestä :--D että en kyllä siihen oo rakastunut, mutta koukussa oon ehkä koska haluan tietää kuka se A on XD

      kiitos samoin! :-*

      Delete