kun kesäsade kastelee jalat

IMG_2609_1

Aloitin ylioppilaskirjoituksiin lukemisen. Uskonnon ensimmäisen kurssin kirja taittui tiistaina kahdessa ja puolessa tunnissa. Siitä oli hyvä jatkaa eilen tokalla kirjalla Rikhardinkadun kirjastossa Ainon kanssa. En jaksa uskoa että sain aloitettua, vihdoin. Tänään olen tosin vain pyöritellyt käsissäni vuorotellen uskonnon kirjaa ja romaania pystymättä lukemaan kumpaakaan.

Tänään olen siis suunnitellut Flow-asuja, kuunnellut Flow-artisteja, katsellut Flow-kuvia Flickristä ja ollut aika Flow-tunnelmissa muutenkin. Toivottavasti yksi hassu toiveeni toteutuisi, että voisin lopettaa tämän kesän vähän onnellisempana. Vaikka olenhan minä ihan onnellinen nytkin.

Inkerin läksiäiset loppuivat eilen maailmanloppusateeseen joten astuin ulois kengistäni ja kävelin Helsingin märkiä katuja paljain jaloin. Mulla on aika tyhjä olo kun en osaa päättää pitäisikö mun iloita sen puolesta vai surra oman ikäväni takia. Teen ehkä vähän molempia.

John Greenin Paper Towns on uusi lempikirjani kaikista kirjoista ikinä. The Fault in Our Stars herätti ristiriitaisia tunteita liian suurten odotusteni takia (niin suomeksi kuin englanniksikin, suomeksi tosin paljon enemmän), vaikka tykkäsinhän minä siitäkin. Mutta tätä rakastin heti ensimmäisestä sivusta.

Ajattelin osallistuvani vihdoin monen vuoden jahkailun jälkeen NaNoWriMoon mutta sitten muistin lähteväni lokakuussa Berliiniin. En siis taida ehtiä tänäkään vuonna.
   Taidan myös kärsiä lempiteeni vieroitusoireista koska en ole muistanut vieläkään ostaa sitä lisää ja nyt on mennyt jo kaksi viikkoa ilman sitä.

Niin, ja päätin tulevan opiskelupaikkani muutama päivä sitten. Mutta en kuitenkaan mikä minusta tulee isona koska se on vielä yksi ahdistavimmista kysymyksistä mitä tiedän.
   Mutta tämäkin on edistystä.


 Ps. En näköjään onnistu ikinä tekemään unelmieni postausta jossa kuvat ja 
 teksti muodostaa kauniin kokonaisuuden. Se on aina joko tai. 

26 comments:

  1. paper towns on munkin suosikki (tai okei, jaetulla ykkössijalla looking for alaskan kanssa mutta hys) ♥

    nanowrimo on kyllä paras ja jos et tänä vuonna ehdi niin tosissaan kantsii ensi vuonna ainakin sitten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oon tilannut looking for alaskan mutta sain just tänään viestin, että sen toimitusaika pitenee n. kahdella viikolla BUU :-D oon halunnut nimittäin lukea sen jo niin kauan.

      ajattelin ehkä yrittää jo tänä vuonna, mutta en masennu jos en onnistu. viimeistään sitten kun vietän masentuneena välivuotta kun yliopiston ovet ei auenneetkaan... :-D

      Delete
    2. sit kun joskus saat sen niin tuu sitten kertomaan mulle miten paljon rakastit sitä! mulla on pakkomielteinen suhde looking for alaskaan, oon ihan aikuisten oikeesti pakotattu muutaman kaverin lukemaan sen koska halusin että ne tajuis mun siihen liittyvät viittaukset ja läpät :-Dd

      mä oon osallistunu nyt kahtena vuonna (plus tänä kesänä osallistuin CampNanoon) enkä oo vielä kertaakaan "voittanu", aina vaan hylkään sen jossain välissä.

      Delete
    3. oot yks syy miksi ikinä koskaan kiinnostuin john greenistä, koska olin aika negatiivinen aluksi ja luulin sen olevan joku ärsyttävä teinikirjailija, mutta osoittautui kyllä niin vääräksi olettamukseksi :-D tai ehkä se the fault in our starsin suomennos oli vähän turhan teini ja just siksi olin niin ristiriitaisessa tilanteessa sen kanssa... en mä tiedä mikä pointti tässä sepustuksessa oli, mutta joo tulen kertomaan! :-)

      ehkä se yrittäminen on tärkeintä. ja sit se varmaan tuntuu ihan superilta kun vielä joku päivä onnistut!

      Delete
    4. Anonymous11:17 pm

      te kaksi ootte ehdottomasti mun kaksi lempiblogi-ihmistä (tulipa hassusti ilmaistua :D). teissä on jotain samaa ja jotain eri, mutta siis rakastan kummankin blogia eniten maailmassa! nauratti vain, kun luin innoissani teidän keskustelun, kun teiän pitäis mun mielestä olla bestiksiä :D

      Delete
    5. hymyilin sun kommentille aika paljon :-) mutta siis kiitos kehuista, en oo vieläkään tottunut siihen että oon jonkun lempibloggaaja (mitä tässä nyt kohta kolme vuotta bloggausta kuitenkin takana...)!

      Delete
    6. ihana anonyymi! :**

      Delete
    7. musta tuntuu että meitä on siunattu maailman ihanimmilla anonyymeillä! ei tulis mieleenkään pistää anonyymikommentointia pois käytöstä kun melkein aina ne kaikkein suloisimmat kommentit on just anonyymeilta :-D

      Delete
  2. Anonymous10:27 pm

    höpsis, tästä ei paljoa kauniimmaksi postaus voi päästä! i-h-a-n-a!
    mikä se tuleva opiskelupaikkasi siis on? jäi kiinnostamaan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos ihanuus! :-*
      helsingin yliopistossa suomen kieli pääaineeksi ja kotimainen kirjallisuus sivuaineeksi. tai toisin päin. mutta luultavasti näin.

      Delete
    2. Anonymous12:36 am

      Ihanaa, sinne kuulutkin! :-) Mua välillä ihan ärsyttää sun täydellinen kirjoittamisen taito.....
      t. eri ano kuin kysyjä

      Delete
    3. voih, ihana sinä! mun kirjoitustaito on kaukana täydellisestä, mutta kiitos ihan hirveästi!! :-*

      Delete
  3. Anonymous11:58 pm

    ihana toi kuva! ja teksti tietysti myös :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:26 am

    sun blogi on täydellinen!

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:50 am

    eiks nano oo marraskuussa eikä lokakuussa? vai mihin viittasit tolla berliini-jutulla?

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo on! mutta siis en tiiä ehdinkö suunnittelemaan, koska syyskuu menee ylppärihässäkässä ja sit jos syyslomallakaan ei oo aikaa suunnitella niin voi olla etten ehdi marraskuussa kirjottaa jos suunnitelma ei oo tarpeeks hyvä!

      Delete
  6. Anonymous9:30 am

    Äikän maikaksi? ;-)
    Ihana postaus jälleen, sanonen vielä!
    ps. minä väitän kokonaisuuden kauniiksi, sitä se on aina :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mitä luultavimmin ei. kustannustoimittaja, kirjoittava toimittaja, kirjailija (you wish...) yms. kiinnostaisi ehkä, mutta opettajan työ ei oo kyllä koskaan kuulunut mun haaveisiin.
      iiks voi kiitos ihana! :-*

      Delete
    2. Anonymous5:54 pm

      Oi joo, kirjan jos julkaiset niin kyllä, itkisin onnesta (ooh mikä viittaus blogisi nimeen!)! Heihi Sofi Oksanen, Maria iskee ohitsesi! ;-)

      Delete
    3. voi ihana sinä, kiitos! :-* mutta en kyllä ikinä koskaan voisi päihittää oksasta, koska se vaan kirjottaa niin superhyvin että huhhuh!!! ja se on niin eri genreäkin siitä mitä mä kirjoitan. joo'o, kyllähän noita novelleja ja kirjan alkuja nimittäin löytyy koneelta vaikka kuinka :-D mutta äh pitäisi saada jostain vaan sellanen puol vuotta kun ei oo mitään tekemistä niin ehkä sitten vois syntyä jotain järkevää ja sellaista mihin oon ite tyytyväinen...

      Delete
    4. Anonymous5:40 pm

      Puoli vuotta ilman tähdellistä ja tärkeää tekemistä olisi kyllä ihan mahtava juttu! Itsekin varmaan innostusin kirjoittamaan vähän pidempiäkin kuin parin sivun novelleja.. ;-) Välivuosikin menee lähinnä opiskellessa...

      Delete
    5. ehkä mä sitten kirjoitan kun itken kotona vuoden helsingin yliopiston torjuttua mut kliseisenä ja naurettavana teininä :-D

      Delete
  7. Anonymous5:53 pm

    Hei tää on vähä tyhmä kysymys mutta miten saat tollee ton ajan sun tietokoneeseen ilmeisesti näytönsäästäjäksi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. googlaa fliqlo screensaver niin saat ladattua sen oikeestaan mistä vaan niistä linkeistä mitä sillä haulla tulee :-)

      Delete