KØBENHAVN & ROSKILDE day 1

#omg #aikalähteä #0huntatakana #roskilde #joooo !!!!

IMG_2051_1IMG_2053_1IMG_2054_1IMG_2056_1IMG_2058_1IMG_2060_1IMG_2061_1IMG_2066_1

Olen kotona!! Ja olen elossa, ihme kyllä. Mutta ei siitä sen enempää nyt, koska on aika kertoa mainiosta matkastani Roskildeen festaroimaan.

Meidän lento lähti tosiaan lauantaina 29.6. klo 6:15 aamulla. Yritin kovasti nukahtamista yhteen asti, mutta taisi jännittää vähän liikaa. Ja unirytmihän oli tietysti aika kesälomamainen, eli ei sinänsä mikään ihme. Kuuntelin sitten koko yön Roskilden esiintyjien musiikkia, juttelin facebookissa, kävin suihkussa ja pakkasin viimeiset tavarat. 4:22 lähdin sitten raahustamaan tavaroideni kanssa bussipysäkille, josta pääsin yöbussilla Koskelantien risteykseen odottamaan lentokenttäbussia, jossa Inkerikin oli.
   Matkan alku ei mennyt ihan putkeen kuitenkaan, koska Inkeri oli fiksuna tyttönä unohtanut passinsa kotiin... Se onneksi huomattiin ajoissa, eli kotijoukot ehti tuoda passin lentokentälle silleen, että päästiin turvatarkastukseen, kun boarding-timeen oli viisi minuuttia. Mutta me ehdittiin.

Köpiksen lentokentällä käytiin heittämässä rinkat ja mun kumpparit säilytyslokeroon ja otettiin metro keskustaan. Ehdittiin kävellä ehkä kymmenen minuuttia, kun Inkeri alkoi miettiä, miten æ-kirjain lausutaan. Ensimmäisiltä (ylempänä kuvissakin näkyviltä) paikallisen näköisiltä kysyttiinkin sitten, mutta ne osoittautuikin norjalaisiksi Roskildeen matkaajiksi. Jutskailtiin siinä hetki ja kävikin ilmi, että niiden autossa oli sopivasti kaksi paikkaa vapaana. Sovittiin tapaamisaika yhdeksitoista ja me lähdettiin Inkerin kanssa hakemaan rinkat lentokentältä. Siis mikä tuuri!!
   Oltiin ajateltu, että vietetään päivä Köpiksessä, mutta onneksi tosiaan tavattiin nää norjalaiset, jotka kertoi, että leirintäalueelle pitää jonottaa, jos tahtoo saada hyvän paikan. Automatkan aikana alkoi sataa kaatamalla vettä, mutta meillä oli mukavaa, koska oltiin lämpimässä autossa supermukavien tyyppien seurassa ja siideriäkin löytyi.

Päästiin perille leirintäalueen parkkipaikalle joskus kolmen aikoihin, jos muistan oikein (vitsi mitä muistelua näiden postausten kirjottaminen tuleekaan olemaan!!). Leirintäalue aukesi siis kuudelta ja jonotusalue oli täynnä sadepukuisia ihmisiä, jotka kuunteli musiikkia ja puhui tanskaa tai norjaa. Ja se sade oli tehnyt maasta ihan järkyttävän. Niin. En tiedä, oonko ikinä nähnyt niin paljon mutaa. Se oli kuin joku painajainen, mutta yritin unohtaa kaupunkilaistyttömäisyyteni ja kaivoin Kånkenin pohjalta istuinalustan, asetin sen mudan päälle ja istuin alas. Sadekin ehti siinä jonotuksen aikana loppua ja aurinko alkoi paistaa. Istuttiin niiden tapaamiemme norjalaisten seurueen kanssa ja en voinut olla nauramatta koko tilanteelle.
   Puoli kuudelta innokkaimmat jonottajat kaatoi aidat ja ryntäsi varaamaan parhaat telttapaikat. Me päästiin vähän kuuden jälkeen alueelle ja todettiin, että näyttää todella täydeltä. Raahustettiin epätoivoisesti ympäriinsä ja päädyttiin leirintäalue C:n kohdalta E:hen, josta löytyi maailman pienin tyhjä kohta meidän maailman pienimmälle teltalle. Oi sitä onnellisuutta sillä hetkellä, kun saatiin laskea rinkat maahan!

Pystytettiin teltta, pistettiin shisha päälle ja lepuutettiin kipeitä hartioitamme. Uneton yö alkoi joskus kahdeksan maissa väsyttää vähän turhan paljon, joten päätettiin vaan mennä nukkumaan, kun ei ekana päivänä ollut vielä mitään esiintyjiäkään.
   Onneksi olin ottanut korvatulpat mukaan, koska leirintäalueella oli kreisibailut joka yö viiteen asti. Siellä soi musiikki niin kovaa, että maa järisi bassojen voimasta... Meidän teltta ei myöskään ollut se maailman mukavin nukkumispaikka, koska asetettuamme rinkat sinne me ei mahduttu nukkumaan suorina siellä. Voin kertoa, että kahdeksan yötä kippurassa nukkuminen alkaa vähän puuduttaa...

Mutta niin. Tokasta päivästä juttua ja kuvia tiedossa huomenna! Saatan myös julkaista kolmannen päivän postauksen huomenna, että saan nää reissupostaukset joskus loppumaan...

12 comments:

1. Anonymous8:36 pm

ompa kivoja kuvia ja ihana ku kirjotat noin paljon :) lisää reissupostauksia ootellessa! ootte kyl niin rohkeita kun lähitte kahestaan ulkomaille festaroimaan!

Replies
    1. hih kiva kuulla, kiitos! :-) hah no en mä rohkeasta tiedä, mutta olihan tuo mainio kokemus!

2. Anonymous9:49 pm

uu vähän hyvä tuuri tosiaan noi norjalaiset ! :D hitsi vaikuttaa niin siistiltä matkalta kyllä, lisää postauksia tulemaan vaan :)

Replies
    1. no oli kyllä, ai että!! ja lisää on tulossa kyllä ;-) just ajastin aamuksi postauksen tokasta päivästä!

3. it's mariah carey bitchaaaaaz

Replies
    1. pinkki suomalainen mariah carey tosin tällä kertaa... XDDD ai vittu ku oma sänky oli paras juttu IKINÄ!!!! ja sauna. oih.

4. Anonymous2:38 am

ai ku mageeta! lisää vaan tulemaan ;)

Replies
    1. hehezz lisää tulee kyllä! ;-)

5. Anonymous2:59 am

minkä hintanen toi sisäänpääsy + leirintä oli? ja vitsi et kuulostaa mahtavalta reissulta :-) oon kade!

Replies
    1. 1890DKK eli 275€. onhan toi aika kalliin kuulonen hinta, mutta yhdeksän päivän hinnaksi ei tuntunut pahalta ;-D

Delete
  6. Haha, muistan kans viime vuonna kun olin Belgiassa Dourissa mun ilmeen kun näin varmaan parin kilometrin pitusen jonon... tuli sitä vissiin jonotettua siinä joku 3-4 tuntia ja sitä ennen autopaikkaa ainakin tunti :-D vähän eri mitoissa vissiin noi ulkomaiset festarit... onneks mäkin olin kaverin kanssa joka on ennenkin ollut samoilla festareilla, et kans tiiettiin etukäteen että pitää mennä suht aikasin sinne !

Ääk ja Roskildeen oon halunnut päästä jo 16-vuotiaasta, joten seuraan innokkaana (ja kateellisena) näitä sun postauksia jeee

Replies
    1. hahah no kyllä! :-D mutta oli kyllä siistiä kun oli niin sairaaaaan paljon ihmisiä!!
      heh sitten sun täytyy lähteä sinne!! :-)