diy - do it yourself

shortsit2toppi2

Tänään olen tuunannut vaatteita ja hymyillyt tyhmästi, vaikka oikeasti olen juuri nyt kaikkea muuta kuin onnellinen. Sain tyhmän tekstiviestin ja meinasin vain poistaa sen - eikö se ole ratkaisu kaikkeen?

Mä en yhtään tiedä, mitä mä haluan itseltäni tai tältä blogilta. Mulla on kamalasti ajatuksia päässä, mutta ne on liian tyhmiä, huonoja ja outoja. Ainakin mun mielestäni. Tällainen harmaa ilma saa mut surulliseksi. Ja se, että olen edelleen vangittuna neljän seinän sisälle seuranani keltainen viltti, tietokone, pala mutakakkua, äiti ja liian pienet villasukat. Miksen voi olla jo terve?

Anteeksi tämä. Voisin ehkä lopettaa tällaisten postausten tekemisen, mutta kaipaan vaihtelua. Haluaisin ehkä erottua jotenkin niistä miljoonasta muusta samanlaisesta blogista, mutta en mä taida onnistua. Kai mä tyydyn olemaan vain tavallinen Maria 17v. Helsingistä.

Mulla olisi niin paljon kasaantuneita kouluhommia, että vaikka tekisin niitä huomenna kaksitoista tuntia, tunnit ei riittäisi kaiken tekemiseen. Silti mä ajattelin kohauttaa vain olkiani ja siirtää sen murheen huomiselle.

39 comments:

  1. Kyllä tää siun blogi miun mielestä erottuu muiden miun lukemien blogien joukosta ja pelkästään hyvällä tavalla :-) koitahan parantua <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi miten ihana kuulla! :---) ♥ ja kiitoksia, yritys on tosiaan kova! :--D

      Delete
  2. Kyllä erottuu joukosta! :) En oo enne törmänny näin ihaniin blogeihi ja kuvatki on onnistuneita. Ja täällä on muuten toinen jolla ois niitä kouluhommia, mutta mielummin vietän aikaani täällä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi jestas, hirmusesti kiitoksia! :--) ja i feel you... :-D

      Delete
  3. Samppeli6:50 pm

    Pöh, et sä oo mikään tavallinen, vaan tavallista ihanampi! <3 kaikin tavoin :--) kirjotan sulle vielä tänään jonkun kilometriviestin, niin saat puuhaa koko illaksi kun koitat saada selvää mun aiheesta toiseen pomppivasta kirjotustyylistäni.
    P.S. Jumalalliset shortsit! :--O

    ReplyDelete
    Replies
    1. siellä toinen kaikin tavoin tavallista ihanampi! ♥ jeejeejee kivaa saada tekemistä!!! :-D
      ps. kannatti tuhota kaapin perällä lojuneet leggingsit (koska en käytä leggingsejä), joiden kangasta jumaloin :-D

      Delete
  4. apua taisin rakastua ihan liikaa noihin shortseihin ! älyttömän ihanat ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. noista tuli kyllä munkin mielestä tosi kivat! :--)

      Delete
  5. Tää blogi ei kyllä ole tavallinen! Erottuu täysin mun jokaisesta lukemasta blogista..ja niitä on reilu 50.. :)
    että don't worry !

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos, hirmu kiva kuulla tällasia kommentteja! :--)

      Delete
  6. Anonymous7:40 pm

    sori vaan maria, mutta tää blogi on aina se jolta odotan postausta ! sun postaukset (ihan sama mikä aihe, onko se sitten tavallistakin tavallisempi "olen kipeä" postaus) aina herättää jonkunlaisen tunteen ja niitä on vain taivaallisen ihana lukea :---) voisin käyttää mun koko koneella oloajan sun kuvia katellen ja tekstejä lueskellen, sen verran taitava oot. mutta joo, tulipa taas jännä avautuminen :D mutta näin lyhyesti: rakastan blogiasi ! <3 ja btw, lueskelen yli 200 blogia, ja tää on yks niistä harvoista mitkä jää mieleen (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. ää, maailman ihanin kommentti tähän mun blogiahdistukseen! kiitos ihanuus, sait mut hymyilemään ihan käsittämättömän leveesti! :---) ♥

      Delete
  7. ihanat shortsit :--) ja mun mielestä sun blogis erottuu joukosta, ja hyvällä tavalla. itekki oottelen aina sulta uusia postauksia ku niitä on niin kiva lukee (: ja sulla on aina niin ihania kuviaki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi että, paljon kiitoksia sullekin!! :--)

      Delete
  8. aivan ihanat shortsit, ja tykkään sun blogista kovasti :)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. noi kyllä onnistu munkin mielestä kivasti! ja kiitos kovasti! :--)

      Delete
  9. Anonymous8:45 pm

    sun blogissa on ihan oikeesti jotain erilaista kuin muissa. tuun aina hyvälle tuulelle ku oot postannu ja mua hymyilyttää aina sun muumimuki kuvat :D oot ihana ja noi shortsit myös! Jatka samaan malliin ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. vooi, teiän kommentit on maailman ihanimpia! :--) suuri kiitos siis sullekin, yritän jatkaa samaan malliin! (tai oikeastaan parempaan, että olisin itekin tyytyväinen ;-D)!

      Delete
  10. mun mielestä tää blogi just erottuu muista, koska oot aito ja oma ittes, etkä esitä muuta ku mitä sä olet :D että tää ei todellakaan ole tavallinen, mä ainaki ja moni muu tykätään ihan sairaasti (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos ihanasta kommentista! :--) ehkä tää mun blogiahdistus tästä katoaa, kun ootte noin ihania :-)

      Delete
  11. täähän erottuu muista blogeista vaikka kuinka paljon! ja siis just hyvällä tavalla.
    ah noi shortsit... :---D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih kiitoksia sullekin! :--) ja noista tuli kyllä kivat!

      Delete
  12. noi shortsit ja toppi! rakastan<3 ja oikeesti voin valehtelematta kertoo et tää on mun lemppariblogi yli kaiken. ei sun tarvii pelätä sitä et tää ei erottus joukosta. must täs on just parasta se et tää erottuu just kivalla tavalla. tosin ku mun.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi kiitos ihan hirmusesti! oot ihana :-) ♥

      Delete
    2. hyvä sun on sanoo :) <3

      Delete
  13. Anonymous1:17 am

    Sun blogi on ehdottomasti paras blogi jota luen, eli äläs huoli siellä, tää on ihana ja erottuu joukosta :) Sä oot todella inspiroiva ja ihanan tuntunen ihminen, sä olet todella kaunis ja sun hiukset on täyttä rakkautta! Ja sä osaat kirjottaa, valokuvata ja pukeutua ihan käsittämättömän hyvin! Ja handlaat kaikki koodausjutut jne. ja sulla on omia ideoita, eli sä olet kuin luotu pitämään mahtavaa blogia!
    Ja tosiaan, shortsit ja toppi on upeita, etenkin toi shortsien idea sai hymyilemään! Oot niin kekseliäs :) Ja nää oranssit linkit ulkoasussa näyttää mahtavilta, tykkään! :)
    Keep going oikeesti, tää on mahtava blogi! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi mikä kommentti! mitä tällasiin pitää vastata, oon ihan sanaton! :-D mutta siis kiitos ainakin näääääin paljon senkin ihanuus! ♥

      Delete
  14. Anonymous11:30 am

    älä pyydä anteeksi, oot ihanin <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. okei, en pyydä anteeksi :-) kiitos, niin säkin! ♥

      Delete
  15. oioi sait duunattuu noi vaatteet ku silloin puhuit, sika kivat tuli :-) ja hei maria mäki aina vaan oottelen sun postauksia, esim. jos on iso kasa postauksia mitä en oo lukenu ja nään et seassa on sun juttuja ni aina klikkaan ainaki tän sivun auki :P khehe joten ei hätää!

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo noist tuli kyllä just sellaset ku halusin! :-) ja voi kiitos vaan sullekin kamalasti! :---)

      Delete
  16. Anonymous2:53 pm

    Jos todella haluat erottua muiden blogien joukosta, voisit ottaa enemmän kantaa poliittisiin ja ajankohtaisiin asioihin. Tiedäthän, esim. kommentoida jotakin mielestäsi häkellyttävää uutista, tai ilmaista kantasi maailman epäkohtiin.
    Sulla on hyvä tapa kirjoittaa ja saat tylsätkin asiat kiinnostamaan mielenkiintoisilta. Sun juttuja on mukava lukea ja en todellakaan tarkoita että sun pitäis lopettaa tällaisten "mitä mulle tänään kuuluu" postausten kirjoittaminen.

    Vaikutat ihmiseltä joka on kiinnostunut yhteiskunnankin asioista, ja joka osaa muodostaa niistä perusteltuja mielipiteitä.
    Kirjoita jostakin mikä tekee sinut vihaiseksi. Jostakin mitä et voi sietää. Minkä haluaisit olevan toisin? Mitä asiaa ihmiset eivät tarpeeksi usein osaa arvostaa, vaan pitävät itsestäänselvytenä, vaikkei se todellakaan ole sitä?

    Ole vain Maria 17.v Helsingistä, kirjoita elämästäsi ja ole oma ihanasi. Olet oikeasti hyvä bloggaaja ja sun blogia ei turhaan lue näin moni ihminen. Mutta jos haluat erottua niistä muista teinitytöistä jotka kirjoittavat vaatteistaan, koulusta ja elämästään... ja lisäävät hienoja kuvia.. Tuo blogiisi enemmän "kolumnimaisuutta". Ajankohtaisista asioistakin voi kirjoittaa mielenkiintoisesti, niitä voi värittää hauskalla kirjoitustavalla ja valokuvilla. Parasta olisi jos asia johon otat kantaa liittyisi jotenkin elämääsi. Kertoisit jostakin näkemästäsi asiasta joka herätti sinussa ristiriitaisia tunteita ja ajatuksia.

    <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. huh, kiitos kommentistasi! :-)
      mulla tosiaan on paljon mielipiteita vaikka mihin (myös yhteiskunnallisiin asioihin), mutta mä en jotenkin haluaisi tunkea niitä tänne blogiin. mä koen, että ne on mun mielipiteitä, jotka mä voin pitää sisälläni, koska en jaksa sitä kun joku alkaa väittää vastaan. ei siinä mitään, asioista keskusteleminen on joskus ihan kivaakin, mutta esim. vaalien jälkeen facebookiin laittamani statuspäivitys sai yhden riparillani olleen "äärikokoomuslaisen" alottamaan sodan siihen statukseen ja se heitti niin idioottimaisia argumentteja, että en enää osannut edes puolustaa omaa mielipidettäni niitä vastaan. eli siis kyllä, mulla on mielipiteitä, mutta en halua jakaa niitä sellaisille idiooteille, joiden mielipiteet ei ole ollenkaan perusteltuja. ja mä tiedän kyllä, että varmasti blogini lukijoista löytyy sellaisia, koska niitähän on maailma pullollaan.

      mutta sun kommentti sai mut kyllä ajattelemaan ja on ihanaa, että sä haluaisit kuulla mun mielipiteitä asioista, tää tuntuu hienolta! kyllä mä ehkä jotain joskus tänne kirjotankin liittyen yhteiskunnallisiin asioihin ja sitten taas noi ristiriitaisia tunteita herättävät asiat, mitä ihmiset ei usein osaa arvostaa jne. kyllä varmasti tulee näkymään vielä joku päivä täällä! täytyy vaan päästä fiilikseen (lue: suuttua tarpeeksi ihmisten tyhmyydestä) aluksi.

      mutta siis kiitos! ♥

      Delete
  17. Anonymous5:00 pm

    Tulipas mulla monta kirjoitusvirhettä tuossa kommentissani (syy nro. 1 miksi en itse pidä blogia)...

    Itsekin taivuin vaalien alla enemmän Haaviston puolelle, vaikkei Niinistökään mielestäni huono ehdokas ollut.
    Erimielisyyksiä syntyy aina kun joku rohkenee ilmaisemaan oman mielipiteensä. Avain väittelyissä pärjäämiseen on avoin mieli kuulemaan toisten argumentteja ja löytämään niiden vahvuudet ja heikkoudet. Kaikessa on puolensa, eikä koskaan kannatta väittää omaa mielipidettään aukottomaksi tai jonkun toisen kantaa suoraan vääräksi. Mielipiteistä kannattaa tutkia niitä eroja, kummassa on enemmän hyvää ja miten mahdollisimman moni hyötysi?
    Ja aina on niitä jotka eivät tosiaan hallitse perustelemista. Tällaiset ihmiset ovat aika uuvuttavia, mutta heistäkin selviää kun osoittaa heidän perustelujensa puutteellisuudet. On oikeasti ihan turhaa lähteä väittämään vastaan johonkin älyttömään ja typerään väitteeseen, jota vastapuoli ei ole lainkaan perustellut. Silloin fiksu nousee vain asian yläpuolelle (ja sisäisesti nauraa toisen lapsellisuudelle), ei kannatta ottaa itseensä vaan yrittää pysyä tyynenä.
    Joskus pitää nyörtyä ja myöntää olleensa väärässä. Tämäkään ei ole huono lopputulos sillä silloin oppii jotain uutta. Pitää vain leikkiä viilipyttyä ja olla rohkea :)

    Enkä aijemmalla kommentillani tarkoittanut vain politiikkaa, tuskin niin luulitkaan. Mikäli haluat erottua joukosta nykyistä enemmän niin HS:n kolumneista löytää usein mielenkiintoisia juttuja joista voisit saada ideoita omiin juttuihisi.
    http://www.hs.fi/aihe/kolumnit/

    Rupean nyt salaa toivomaan että innostuisit tällaisestakin kirjoittamisesta... Nuorison pitäisi vähän ryhdistäytyä ja ajatella vähän omaa napaansa pidemmälle, keskustella joskus jotain järkevääkin :D
    Nimimerkillä: vanhana syntynyt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. juu tajusin kyllä, ettet tarkoittanut vain politiikkaa! luen itse hesaria n. viitenä aamuna viikossa ihan paperiversiona ja luen silloin sieltä aina kolumnit, koska ne kiinnostaa eniten - tai ehkä heti kulttuurisivujen jälkeen :-D
      ja mä joudun ehkä murskaamaan sun toiveesi heti, koska mä luulen, että enemmistö mun lukijakunnastani ei ole ihan niin vanhana syntyneitä kuin sinä (tai minä, ainakin suurimman osan ajasta). mä haluan pitää tän blogin enemmän tällaisena "mitä mulle kuuluu tänään" -juttuna, johon voin jakaa mun fiiliksiä ja kuvia - koska se on syy, miksi mä kirjoitan blogia. jos mun tekee mieli puhua jostain "järkevämmästä", niin istahdan vain sohvalle äidin viereen ja voin jauhaa vaikka kaksitoista tuntia putkeen, mutta tänne blogiin en ole ajatellut sitä jauhantaa tuoda - ainakaan suurissa määrin.

      on muuten ihanaa tajuta, että mulla on lukijana joku noinkin järkevä - ihmettelen nimittäin, miten sä kestät mun pinnallisia juttujani täällä? :-D ehkä mä joku päivä päätän ilahduttaa sun päivääsi ja kirjoitan jotain vähemmän tyhjänpäiväistä, älä tosin pidätä hengitystäsi odottaessasi!

      Delete
  18. noi shortsit on tositositosi kivat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitoksia, oon samaa mieltä! ;-)

      Delete
  19. Noi shortsit on upeeeeet! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih mäkin tykkäilen kyllä paljon! :-)

      Delete