MOVIES

Aattelin tässä listata muutaman leffan, jotka on onnistunu joko koskettamaan mua tai on muuten vaan ollu tosi paljon mun mieleen monin tavoin. Ah, tuli kauhea hinku kattoa näistä jokainen hetitässänyt, mutta pitäis kai lukea kokeisiin mielummin... Mutta, alotetaas.

WEST SIDE STORY

Movies Wallpaper West Side Story

Tää leffa on aika lähellä täydellisyyttä, jos multa kysytään! Loistavaa musiikkia, ihana tarina kuvattuna New Yorkissa ja vähän eri tavalla esitettynä kuin Shakespearen alkuperäinen versio Romeosta ja Juliasta. Siinä on mun mielestä aika hyvät ainekset loistavaan musikaaliin. Lisätään vielä näyttävät tanssikohtaukset niin paranee vielä hitusen. Suosittelen siis kaikille musikaalien ystäville ja perinteisistä rakkaustarinoista tykkäileville :-D

BREAKFAST AT TIFFANY'S

poster-breakfast-at-tiffanys_01

Tästä leffasta loistavan tekee erityisesti Audrey Hepburnin mahtava roolisuorisitus. Siinä vasta ihana nainen! Valitsin leffoista, joissa hän näyttelee siksi tämän, että valinnanvaikeus oli lähes mahdoton. Pidän kaikista niistä, jotka olen nähnyt, mutta tämä oli ensimmäinen, jonka näin. Tähän siis liittyy se ensirakastuminen, joten tunnearvoa löytyy eniten tästä leffasta :-)

MARNIE

hitchcock5

Sitten mun oli tietysti otettava Hitchcockia messiin tähän listaan. Mulla on vähän pimennossa, että mitkä kaikki leffat mä oikeen oonkaan nähnyt, mutta tän mä muistan ku eilisen, koska tykästyin niin paljon. Hyvät näyttelijät, maailman paras ohjaaja ja mielenkiintonen ja inhottava tarina. Mitä muuta tarvitaan, että saadaan Marska rakastumaan? :-D

REQUIEM FOR A DREAM

Harry-requiem-for-a-dream-556758_1024_768

Tää on vähän uudempaa matskua oleva rakkaus, joka onnistu koskettamaan mut kyyneliin asti. Mä niin inhoan huumeita ja niistä koituvia ongelmia, jotka on omaakin elämää koskettaneet liian läheltä. Tää tarina sai siis mut kyynelehtimään aika valtoimenaan, joten on varmaan ainoastaan hyvä juttu, että kattelin tän yksikseni enkä järkyttänyt ketään sillä tulvalla :-D

SOUND OF MUSIC

soundomus

No sitten tietysti tää ihanuus. Ah ja oivoi. Maailman koskettavin ja ihanin tarina ja taas kerran mahtavaa musiikkia ja hienoja roolisuorituksia. Voisin kattoa tän 500 kertaa putkeen, enkä siltikään kyllästyisi. Eiks tää oo joku maailman tunnetuin musikaali tyyliin? :-D Ainakin luulisin, että jotain sinnepäin.

INGLOURIOUS BASTERDS

inglourious-basterds-wallpaper

Katoin tän tänään vasta ekaa kertaa (kiitos Sandran ja Markuksen hehkutuksien), mutta se olikin sitten rakkautta ensisilmäyksellä! Huh, mitähän tästä osais sitten sanoa :-D Joten kaikki vaan iski. Ihan loistavia näyttelijävalintoja (mmmm Brad Pitt sai mut ekaa kertaa rakastumaan itseensä, yleensä en oo paljoakaan lämmenny), hirmu hyvä juoni ja oivoi historiaa! Oon ihan fiiliksissä tosta edelleen :-D

SISKO TAHTOISIN JÄÄDÄ

sisko tahtoisin jäädä !

Viimeisenä vielä yks ainoista suomalaisista leffoista, joka on iskeny muhun. Mulla oli vähän ristiriitaset odotukset tästä leffasta, mutta niinhän siinä sitten kävi, että pillitin silmiäni irti siellä leffateatterissa. En mä tästä osaa sanoa paljoa mitään. Suomen kesä, hillitön elämä ja muutenkin loistava tarina!

Noniin, eiköhän se ollut nyt siinä. Unohdin ihan varmasti jonkun lempparin, mutta en jaksa enää miettiä kunnolla kun aivoissa surisee. Ja vielä pitäis tosiaan lukea niihin kokeisiin... Eih.

6 comments:

  1. breakfast at tiffany's, requiem for a dream, inglourious basterds, sisko tahtoisin jäädä aaaaaaaaaaa! iihana postaus ;-)

    ReplyDelete
  2. NENNA
    oi kyllä! ♥ rakkausleffat :-)

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:49 pm

    ooks nähny greasen? jos et ni kannattaa kattoo ;)

    ReplyDelete
  4. ANONYYMI
    itseasiassa joo oon nähny :-) tykkäsin kyllä, mut ei ollu mikään ihan parhaimmistoon sijottuva kuitenkaan.

    ReplyDelete
  5. Grease on ihana leffa! Ja toi sisko tahtoisi jäädä on MAAILMAN PARAS <2 (=

    ReplyDelete
  6. RITA
    on grease joo aika ihnu :-) ja sisko tahtoisin jäädä on myöskin!

    ReplyDelete